Nha Trang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Femke Stoverinck - WaarBenJij.nu Nha Trang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Femke Stoverinck - WaarBenJij.nu

Nha Trang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Femke

19 Augustus 2009 | Vietnam, Hanoi

Wederom allemaal bedankt voor jullie reacties!!
Momenteel ben ik lekker in het appartement dingen aan het regelen op mijn laptop. Dus de komende dagen worden een beetje rustig, maar dat waren de afgelopen dagen absoluut niet.

Ik zal beginnen bij vorige week donderdag. Ik als cultuur-freak wil natuurlijk wat zaken bekijken hier. Vinh, Thien en ik zijn dan ook naar het Reunification Palace geweest. In de tijd dat Vietnam nog in 2 delen was opgesplitst, was dit het ‘Witte Huis’ van het zuiden. Dit gebouw kan meerdere namen hebben. In eerste instantie was het bemand door de Fransen (ivm de kolonialisatie) maar later werd het overgedragen aan de Zuid-Vietnamese regering. Vandaar ‘Independence Palace’. Later werd in dit gebouw belangrijke beslissingen genomen tav het samenvoegen van de twee Vietnams, dus vandaar ‘Reunification Palace’. Op onderstaande link staan de foto’s:
http://picasaweb.google.nl/femke.stoverinck/ReunificationPalace?authkey=Gv1sRgCN_CqfDdysStaQ#

Donderdagavond zijn we om 22 uur met de nachttrein naar Nha Trang vertrokken, 600 kilometer hier vandaan. Er wordt verteld dat dit het mooiste stuk strand van Vietnam is…en dat is het ook ;) !
Vinh wilde het liefst met het vliegtuig, omdat het maar een uurtje vliegen is. Maar ik wilde perse met de trein – zeer eigenwijs dus.. Ergens heeft Vinh wel gelijk, want 10 á 12 uur in de trein is ook wel lang, maar ik vond het super leuk in de trein! En het was een uitdaging. Vinh vond het in het begin wat minder, hij had zo z’n bedenkingen, maar uiteindelijk zag hij de lol er ook wel van in. We hebben eerst eens grondig onderzocht hoe de trein werkte; de knopjes etc in de coupe, in de bovenste rekken hangen, ons bed opgemaakt, toilet verkend (was natuurlijk een hurktoilet), Vietnamees kaartspelletje gedaan en onze privé disco gehouden in de coupe (denk dat de buren er iets minder blij mee waren, maar wij hadden de grootste lol). En ik heb heeeerlijk geslapen in de trein!

De reis duurde uiteindelijk 10 uur, dus rond 8 uur ’s ochtends kwamen we aan in Nha Trang. Hier moet wel even vermeld worden dat het regelmatig voorkwam dat de trein een half uur in the middle of nowhere ging stil staan; tjah, wachten tot de tegemoetkomende trein langs was, moet ook gebeuren, toch?
Het uitzicht vanuit de trein vanaf ongeveer 7 uur ’s ochtends was ontzettend mooi; uitgestrekt land met super groene (rijst-)velden..
Toen we aankwamen ff Vinnies oma bezoeken, daarna een hotel gezocht en direct naar het strand. En dit was natuurlijk een stereotype strand: wit zand, strak blauwe lucht, palm bomen en zo helder blauw water. Heel vervelend, dat snappen jullie natuurlijk wel….;)

Na het strand bij Vinhs tante gegeten en daarna met Vinhs neefje zijn vriendin bezoeken. Zij heeft een beauty-salon. Ik heb mn haar eens ff flink bij laten knippen en mn nagels laten doen (yeahhh diva). Maar wat nog het meest geweldige is, de vriendin stelde voor mijn haar met een speciale behandeling onder handen te nemen, zodat het de komende 4 maanden stijl is!!!!!! Nou, ik kneep um eerst wel even…ik had nog nooit van zo’n behandeling gehoord en dadelijk gaat het verkeerd en valt mijn haar uit! Maar zij is een professional en zei dat het gegarandeerd zou lukken en ook werken!
Nou in dit laatste heeft ze niets overdreven, de behandeling is geweldig! Mijn haar is nu gewoon altijd glad en stijl!!
Daarna nog met zn vieren op een Vietnamees terrasje gezeten. Je moet het je zo voorstellen: hele kleine tafels en stoelen. Een beetje in het formaat wat wij gebruiken voor kleine kinderen, van die plastic stoeltjes. Ik krijg het voor elkaar om goed op zo’n stoeltje te gaan zitten en vervolgens weer – met veel pijn in mn kont - overeind te komen, maar elegant is het zeker niet!!

Zaterdagochtend moesten we vroeg op voor de boottocht van organisatie Mama Linh. Als je ooit in Nha Trang bent, ga dan met deze organisatie….de crew is namelijk zo lachwekkend!
De boottocht hield in dat 4 eilanden werden aangedaan en hier werden dan bepaalde activiteiten gedaan. Vrijdag hadden we de kaartjes en het programma boekje bij Vinhs tante opgehaald. Bij het doorlezen van het programma boekje dacht ik soms al van ‘hmmm interessante woordkeuzes’. Maar dit bleek dus allemaal waar te zijn.
Sommige ‘activiteiten’ waren primitief in elkaar gezet, maar door de vindingrijkheid en creativiteit van de crew lagen wij constant dubbel van het lachen!
Rond 9 uur werden we opgehaald met de bus en om 9.15 uur begon boottrip. Mama Linh had 2 boten, een voor Vietnamezen en 1 voor ‘internationale’ mensen. De crew van laatst genoemde boot kon dan ook Engels.

10 uur kwamen we bij het eerste eiland aan, At Mun Island (moon island). Onderweg daar naartoe bleek al hoe grappig de crew was; de Titanic na doen incl het liedje van Celin Dion, van boot naar boot naar elkaar leuke opmerkingen maken door de microfoon of megafoon en een hilarisch introductie van de regels op de boot. Vrouwen mochten achterin omkleden, mannen moesten het dek op want zoals de medewerker tegen de mannen vertelde ‘yours mine, same same…but different’. Later bleek dit zijn standaard uitspraak voor zaken die volgens hem verschilden, maar redelijk vergelijkbaar waren..(zoals New Sealand en Australia…??) Bij het eiland de zee ingedoken vanaf de boot en bijna mn bikini verloren! Naar de kust gezwommen en daar gesnorkeld. Super mooi!

Het 2e eiland heette At Mot Island. Onderweg hiernaartoe hebben we op het dek gelunched. En voor de kust van dit eiland bleven we ‘drijven’ en begon het entertainment programma. Nou ik was benieuwd. Maar wat hield het in: de banken van de boot werken omgebouwd tot podium en er kwam een geïmproviseerd drumstel (emmers en een ijzeren plaat) op en de crew waren de bandleden. 1 Bemanningslid had zijn haar als een palmboom op zijn hoofd gebonden, super grappig. En ze gingen muziek maken, en goed!! En ze kenden van 30 landen een liedje. En natuuuuurlijk Femke mocht naar voren komen om samen met hun ‘een potje met vet’ te zingen….tot groot vermaak van Vinnie. En zo ging het een tijdje door, allemaal verschillende landen kwamen aan de beurt, ontzettend grappig. Daarna was de floating bar, en dit was inventief! Er werden banden in het water gegooid en een bemanningslid sprong het water in met een krat wijn en de ander zei ‘Ladies and gentlemen, jump in the water and my friend will give you a drink: floating bar!’. Heel leuk om vanuit de zee te proosten!

Het 3e eiland was At Tranh Island, Hier gingen we in de schaduw luieren. Terug op de boot stond het fruit van Nha Trang klaar, super lekker en het eiland was zo mooi.

Tenslotte naar het 4e eiland At Mieu Island. Hier hebben we een sea-aquarium bezocht. Het aquarium was in de vorm van een schip, deed me een beetje denken aan Pirates of the Carabian ;). En om 16.30 waren we weer terug in de haven.

’s Avonds zijn we naar de Sailing Club geweest. Een strand restaurant/bar waar voornamelijk toeristen komen. Het is een mooie tent, heel open, geen duren/ramen, mooi interieur en verlichting. Deze avond was er een speciaal programma met optreden en een dj: the Insomnia beach party. Lekker gefeest!! En op het eind hebben we 2 Engelsen ontmoet en Vinh vond het nodig om nogal wat cocktails met hun te drinken, met een zeer dronken Vinnie als gevolg. Ik heb me echt rot gelachen ... Onderweg naar het hotel heb ik Vinnies dronken bui maar eens op film gezet, te hillarisch voor woorden.

Zondag om 12 uur uit checken en naar de Sailing Club lopen voor lunch. Ik zat er redelijk fit bij, Vinh daarentegen was 1 brakke toestand. Hij had het echt zwaar!
Om 14.30 naar zijn tante en oma gegaan, daar even geslapen want het was echt te heet om iets te doen. Toen we wakker werden had zijn tante een hele maaltijd voor ons gemaakt, echt super lief! Nog even wat foto’s gemaakt en toen met de taxi naar het station. En jawel, weer een reis van 12,5 uur. Dit keer moesten we de coupe met nog 4 andere mensen delen. Best krap zo met 6 mensen in een klein hok, maar gelukkig sliepen wij beneden, dus geen rare toeren om in bed te komen. Op de link hieronder kun je de fotos bekijken. Als je je bij de foto met mn mondkapje afvraagt waarom ik dat ding draag: de lucht is hier nogal vervuild, dus daarom moet ie op.

http://picasaweb.google.nl/femke.stoverinck/NhaTrang?authkey=Gv1sRgCNGihoev5KD8hAE#

Aankomende vrijdag vlieg ik terug naar Bangkok. Ik word op het vliegveld opgehaald door de pick-up service van de Rangsit University. Vanaf september kan ik in mijn eigen appartement, maar tot die tijd slaap ik bij een Thais meisje. Ik heb met de contactpersoon van de Rangsit Univeristy geregeld dat ik een thaise buddy krijg…om me te helpen de eerste tijd, maar dat meisje was meteen zo lief om aan te bieden dat ik wel bij haar mocht logeren tot ik in mijn eigen appartement kan….






  • 19 Augustus 2009 - 05:17

    Fleur:

    Lieve Fem,

    Wat een heerlijk verhaal. :) Je maakt echt leuke dingen mee. Hier mis je niet zoveel hoor.. Ik ga je zo mailen!!

    Hou van je en mis je.

    Kusss

  • 19 Augustus 2009 - 07:49

    Kim:

    Hej Fem,

    Wat een leuk verhaal om te lezen, vond jammer dat hij afgelopen was..maar er komt nog zeker een vervolg op!

    Geniet er lekker van (L)

    Xx Kim

  • 19 Augustus 2009 - 09:38

    Gerard:

    Ha Femke,

    Op reis in een van mijn favoriete landen! Herken helemaal de treinreis, de mensen, maar ook de geweldige stranden. Geniet ervan!! Een volgende keer moet je ook doorreizen naar het noorden (Hue & Hanoi) en de bergvolkeren in het uiterste noorden.

    Groet,
    Gerard

    P.s. Elvira is inmiddels bevallen (12-08) van een gezonde zoon: Guido Jean

  • 19 Augustus 2009 - 12:51

    Wilma & Tonny:

    O wat maak je veel leuke dingen mee,meisje wat een machtig iets om te doen.
    Weet dat je dit voor altijd als een levenservaring zult kunnen gebruiken goed zeg,geniet er fijn van.
    Groetjes van je fam.

  • 19 Augustus 2009 - 12:57

    De Beertjes:

    Hoi Femke

    Zo te zien vermaak je nog prima. Wij vinden het super dat je met de nachttrein bent gegaan weer een ervaring erbij. Het mondkapje kan je misschien nog wel gebruiken als je als Bob de Bouwer(ster)in de bouw gaat werken???? Je geeft ons een iedee om een floating bar(tje) te maken bij ons in de vijver nu het hier ook tropishe is (30 gr.). Wel handig dat je ons zo nog leuke ideeën geeft. De Groeten oet Grolle (Groenlo) de Beertjes

  • 19 Augustus 2009 - 19:13

    Tim:

    Hey Mop!

    Het klinkt allemaal echt geweldig! Geniet nog van je tijd daar en we moeten snel eens gaan skypen!!!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn tweede reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2009

Laos

23 November 2009

Halloween, Chiang Mai en Pai

28 Oktober 2009

Ayutthaya, Karncharnaburi, Australie,mijn omgeving

14 September 2009

Mijn leventje hier

28 Augustus 2009

Thailand here I am!!!
Femke

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 14584

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 29 Juni 2012

Stage Suriname

05 Augustus 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede reis

Landen bezocht: