Halloween, Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femke Stoverinck - WaarBenJij.nu Halloween, Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femke Stoverinck - WaarBenJij.nu

Halloween, Chiang Mai en Pai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Femke

23 November 2009 | Thailand, Bangkok

Hey allemaal,

Ik ben net terug van een lang weekend in Laos, jullie horen hier meer over in het volgende verhaal, want ik moet op de foto's wachten.

4 november hadden we een door de uni georganiseerd Halloween feestje...zeer geslaagd feestje moet ik zeggen, alle wiskey was gratis, dus je raad het wel...

Donderdag 6 november ben ik samen met Colette (Duitse) en Tyson (Amerikaan) naar Chiang Mai gereisd. Dit ligt in het noorden van thailand. Weer met de nachttrein gegaan...het duurde zo'n 15 uur. Maar ik heb heerlijk geslapen! Daarom hou ik van reizen met de nachtrein. Eenmaal aangekomen stonden we wel even te kijken ... Chiang Mai is niets vergeleken met het 'echte' Thailand zoals wij dat kennen. Dit komt natuurlijk door de massa toeristen die hun voetsporen duidelijk hebben achtergelaten, zowel op de omgeving als op de thaise bevolking in deze stad. We hebben dan ook besloten om direct de volgende dag de bergen/jungle in te trekken. De trip duurde 2 dagen en we hebben overnacht bij een bergvolk. Erg indrukkenwend om te zien hoe deze mensen leven, het lijkt wel of de tijd hier 100 jaar heeft stil gestaan. De jungle was super mooi! Wel erg zwaar om hier doorheen te trekken, maar zeker de moeite waard. Ik moet wel zeggen dat deze tocht niet voor iedereen toegankelijk is, sommige momenten waren zeker gevaarlijk en de hitte/vochtigheid in combinatie met enorme klimmen en dalen vergt toch enige conditie! Stel je voor: jij staat met je rugzak op een bamboe-lat boven een rivier je evenwicht te bewaren, terwijl je schoenen glibberig zijn van de modder en je totaal doorweekt bent van het zweet. Of je probeert je balans te houden op een rotsblok terwijl je uitvogelt welke rost je het best als volgende naar toe kunt springen hopend dat dat rotsblok dan niet beweegd als je erop landt.
Tot groot vermaak van onze gids, viel de hond - die ons gezelschap hield - dan ook in het water.
Ow ja, je zult mij een paar keer met honden/puppies op de foto's zien. Ze zijn allemaal zo lief hier, zelfs de straat honden!!! Als het kon, zou ik ze allemaal mee willen nemen!

Bij deze trip zaten ook veel Nederlanders in ons gezelschap....dit tot ergenis van mij en Colette (omdat ik natuurlijk alles kon verstaan wat ze zeiden en Colette haar Nederlands is erg goed). Wat kunnen sommige mensen cultuur-blind, onbeleefd en niet willend zijn om zich aan te passen. En als je Thailand gaat vergelijke met Spanje, dan heb je toch helemaal de plank mis geslagen! Ook waren de Nederlanders enorm angstig om Thaise eten te eten, volgens mij dachten ze dat je daar meteen dood van zou gaan. Zij beperkte zich dan ook tot het eten van Westers eten (hallo!! je bent in Thailand...een van de lekkerste keukens ter wereld!!!). Toen ik vertelde dat wij iedere dag van kraampjes op straat eten en nooit ziek zijn geworden, konden ze hun oren dan ook niet geloven. Maar ze moesten er toch aan geloven, want onze gids ging Thais koken voor hun....en wat denk je: jaaaa zij waren degene die het meeste aten en het heerlijk vonden.

Zondagavond kwamen we terug van de trip en hebben we de zondagmarkt bezocht. Ook hier zijn weer enorm veel toeristen. Maar wij waren heel blij met het Thais wat we tot nu toe hebben opgedaan. Zo konden we duidelijk maken dat wij dus geen toeristen zijn, maar studenten wat een lagere prijs betekent. Het is ook erg leuk om te merken hoe de lokale bevolking reageert als wij in het Thaise praten, ze worden dan nog vriendelijke dan ze al zijn.

Maandag ben ik alleen doorgereisd naar Pai, zo'n 140 km ten noorde van Chiang Mai. Deze rit duurde 3 uur en er waren 762 bochten in de weg --> Godzijdank dat er reispillen zijn!
Pai was prachtig, een klein stadje in een vallei waar een hippy/raggae cultuur hangt. Enorm ontspannen en absoluut niet westerse. Ik ben hier naar een tempel gelopen die midden op de berg staat, 323 traptreden. In

Het was wel lekker om even in het Noorden te zijn geweest, het was hier een stuk koeler dan waar ik woon. Ik moest zelfs een vest aan, iets wat ik hier 'thuis' niet in mn hoofd haal.
Wel hebben Colette, Tyson en ik gezien dat de toeristische plaatsen niet het 'echte' Thailand laten zien. Natuurlijk is dit begrijpelijk, maar wel jammer want dit land heeft zoo veel meer dan dat het laat zien aan toeristen. Ik moet dan ook echt zeggen:

Mijn hart ligt in Thailand!! en ik wil nog lang niet naar huis ;)

Hier zijn de foto's:
http://picasaweb.google.nl/femke.stoverinck/HalloweenChiangMaiPai?authkey=Gv1sRgCImC69rj6Mi-QA#

  • 23 November 2009 - 07:03

    Marion:

    Goeie morgen Femke, ja ik moest even een mail versturen en ja toen zag ik de mail van jou en die moest ik natuur wel meteen lezen want het blijft elke keer weer even indrukwekkend wat jij allemaal ziet en beleefd. Nog heel veel plezier aan die kant en tot het volgend berichtje, doei en groetjes van deze kant.

  • 23 November 2009 - 07:19

    Antoinette:

    Hallo Femke. Alweer geweldig je mooi geschreven verhaal. Wat lees ik? Thailand jou thuis? Fijn dat je het er zo naar je zin hebt maar je komt toch nog wel een keer naar huis? Er mogen daar heet veel lieve straathondjes zijn, Bobo 2 is ook geweldig. Al met al vind ik het heel leuk dat je daar zo goed naar je zin hebt. Je leert/hoort en maakt dingen mee waar ik jaloers op ben. Groeten van ons allemaal.

  • 23 November 2009 - 08:51

    Karen:

    quote: "Mijn hart ligt in Thailand!! en ik wil nog lang niet naar huis" --> daar kan ik me nou niets bij voorstellen. Dat je die gure wind en harde regen die hier momenteel is nou niet mist...Zo heerlijk in een enorm dikke jas rondlopen, handschoentjes aan (volgens de laatste mode natuurlijk) en 's avonds lekker in pyjama voor de verwarming met warme chocolademelk! Wat moet jij het zwaar hebben dat je dat allemaal niet hebt daar; dat je in een bikini voor een waterval staat én nog niet naar huis wil. Snap er niets van :p

  • 23 November 2009 - 10:07

    Kim:

    Haaj Fem!!

    Wat een leuk verhaal, net zoals al die voorgaande! Echt super om te lezen hoe jij het daar allemaal hebt. Toch ben ik wel weer blij dat het 8 januari is en jij weer thuis komt! haha ;) Maar geniet lekker van alles & super mooie foto's zeg van je jungle tocht!
    Dikke kus en liefs kim

  • 23 November 2009 - 20:45

    Wilma S.:

    Hallo zeg wat een gave foto`s weer die je laat zien, het verhaal erbij laat ons mee beleven hoe jij alles ervaart en ja thuis is toch echt ook hier waar het hard en veel regent en niet koud is nu.
    Geniet er nog van wij wachtten op je de 8e.
    Lieve groetjes van ons 2 hier aan jou daar.

  • 24 November 2009 - 19:07

    Wilma:

    Femke werelds wat jij daar allemaal meemaakt fijn dat wij dat nu allemaal kunnen volgen. Wij "horen"/zien /lezen wel hoe goed jij je vermaakt daar. Geniet er nog maar van het is zo voorbij en dan zit je weer in dat koude kikkerlandje. Tot gauw.

  • 24 November 2009 - 19:28

    De Beertjes:

    Hoi Femke We hebben weer genoten van jouw foto's. Wij vinden het prachtig dat je een jungle trip hebt gemaakt. Geniet nog maar lekker van het mooie weer in thailand. Hier is het echt herfstachtig. Veel regen en harde wind. O ja voordat je het mist Sinterklaas en zwarte Piet zijn weer in Nederland. Je kan je schoen daar wel zetten maaaaar of er wat in komt is nog maar een vraag het is wel een beetje uit de richting. Tot je volgende verhaal.
    Groetje De Beertjes oet Grolle (Groenlo)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn tweede reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2009

Laos

23 November 2009

Halloween, Chiang Mai en Pai

28 Oktober 2009

Ayutthaya, Karncharnaburi, Australie,mijn omgeving

14 September 2009

Mijn leventje hier

28 Augustus 2009

Thailand here I am!!!
Femke

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 14563

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 29 Juni 2012

Stage Suriname

05 Augustus 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede reis

Landen bezocht: