Ayutthaya, Karncharnaburi, Australie,mijn omgeving - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femke Stoverinck - WaarBenJij.nu Ayutthaya, Karncharnaburi, Australie,mijn omgeving - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femke Stoverinck - WaarBenJij.nu

Ayutthaya, Karncharnaburi, Australie,mijn omgeving

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Femke

28 Oktober 2009 | Thailand, Bangkok

Saw wat di kha,

Heel erg bedankt voor de felicitaties, e-card, kaartjes. Pap, mam, bart en kim super bedankt voor de bloemen en het ‘overlevingspakket’.
Eindelijk weer een verhaaltje van mijn kant. Ik heb het zo naar m’n zin in Thailand dat ik nog geen tijd heb gehad om daadwerkelijk er voor te gaan zitten om dit te typen. Ik ben net terug van Australië, mensen bezoeken en vanwege visa redenen moest ik Thailand toch uit.
Ik heb het enorm naar mijn zin gehad, Australië is geweldig. Ik moest wel even wennen omdat ik het natuurlijk een totaal andere wereld is dan Thailand. Maar het voelt een beetje als ‘thuis’ hier. En het weer is enorm lekker, strak blauwe hemel, zo’n 25 graden over dag en een droge wind. Dus ja, ik had het soms best koud …want Thailand is stomend heet en vochtig. Maar ik was zo blij, want ik heb sinds lange tijd weer de volgende dingen kunnen eten/drinken: boterham met pindakaas, overheerlijke pasta en wijn!!!!!

In Thailand gaat het studeren me heel goed af. De vakken die ik volg zijn interessant en het tempo/niveau is makkelijk bij te benen. Dus mij hoor je niet klagen. Ook het appartement waarin ik woon is super. Het is ontzettend gezellig om samen met een grote groep internationale studenten te wonen. Heel huiselijke sfeer hangt er en altijd mensen in de buurt om mee te kletsen.

Ik ben een tijdje terug naar de bioscoop geweest en in Thaise bioscopen wordt het nationale lied (nou, eigenlijk is het een lied ter ere van de inspanningen van de koning) gespeeld. En iedereen wordt geacht op te staan en aan het eind te buigen…en dan begint te film. Ik vond het nogal indrukwekkend, het filmpje dat afgespeeld wordt tijdens het lied is een mooie weergave van hoe een ‘goede’ Thai zijn/haar leven moet leiden, het bezorgde me af en toe wel ff kippenvel ;)

Ook ben ik een paar keer naar de Weekendmarkt in Bangkok geweest. En dit is echt geweldig, als je van winkelen houdt, moet je hier zijn. Stel je een km2 oppervlakte gevuld met kraampjes waar de meest prachtige dingen worden verkocht…de hele markt wordt overspannen met stukken zeil, dus af en toe komt er of een straal zonlicht of regen doorheen, echt geweldig. Het is echt een doolhof..

Verder heb ik naast de Bangkok tour (in mn vorige verhaal) weer 2 tripjes gehad, georganiseerd door de universiteit. Dit waren de oude koningenstad Ayudhaya en een weekendtrip naar Karnachanaburi. De oude stad was indrukwekkend omdat er enorm oude tempels staan. Prachtig om te bekijken…
Maar de trip naar Karnachanaburi was veeeeel interessanter. Het was een geweldig weekend, we hebben zulke gave dingen gedaan: gegeten op een drijvend restaurant dat werd voortgetrokken door een klein bootje bestuurd door de eigenaar hangend in zijn hangmat, een grot bezocht, 7 elkaar opvolgende watervallen beklommen en gezwommen in de watervallen terwijl de vissen aan onze voeten zaten te knabbelen (dode huidcellen), bridge over the River Kwai en hier komt ie dan: olifanten bereden en wild water raften. Deze laatste twee waren natuurlijk de toppers. De olifanten rit was enorm leuk omdat het geen toeristisch gebied was, ik heb zelf op het hoofd van de olifant gezeten. Daarna gingen we met bamboe vloten de rivier op…en we mochten er vanaf en ons door de sterke stroming laten voortdrijven. En de omgeving was zooooo mooi en groen!

En ik ben ook nog naar de floating market geweest. Dit is een markt die zich afspeelt op het water. Een leuke ervaring om heerlijk in een bootje te zitten en rond gevaren te worden terwijl de schreeuwende verkopers je van alles proberen te verkopen vanaf hun boot.

Ik ben dus van 11 tot 26 oktober in Australie geweest. En inderdaad op mijn verjaardag was ik in 2 landen en in een vliegtuig te zijn…Ik kwam hier maandagavond laat aan en mn vrienden waren me aan het opwachten,super lief van ze. Het was wel grappig, toen ik terug kwam in Thailand voelde het als ‘heerlijk, ik ben weer thuis’. Zo fijn om de hitte van Thailand weer te voelen en de geweldige mensen hier. En vandaag (woensdag) had ik mijn 2 tentamens, ging me heel goed af. En vandaag heb ik ook eens even flink foto’s gemaakt van mijn omgeving hier…mijn straat, de markt waar ik iedere dag ben etc. Dan hebben jullie een beetje een beeld van hoe het hier op ‘lokaal’ niveau is…maar niet schrikken dat het er ‘arm’ uit ziet..het is gewoon anders hier. En daarbij komt ook, de kraampjes met eten mag er misschien krakkemikkig uit zien, maar geloof mij daar komt het aller-lekkerste eten vandaan!!

Nou dat was het wel zo’n beetje….de komende tijd ben ik van plan om heel veel te gaan reizen.

Hier is de link voor de foto’s http://picasaweb.google.nl/femke.stoverinck/FotoSSite?authkey=Gv1sRgCNqr0NyT45zhCw#
(voor de oudere generatie: klik even op de foto’s om ze te vergroten en mijn onderschrift te lezen)
ik zal onder de foto’s even een korte beschrijving geven, want het zijn foto’s van zoveel verschillende activiteiten etc.

Ow..ik ben nu toch aan het wachten tot alle foto’s zijn upgeload, hier even wat random uitspraken over Thailand:
- Alles wat je koopt (eten, drinken, kleding…gewoon alles) gaat in plastic zakjes, zelfs als je 1 klein dingetje in de supermarkt koopt
- Eten doe je altijd buiten de deur, zelf koken doen studenten niet
- Veel gebouwen hier zijn heel open, zonder muren/deuren etc…dus de wind kan lekker doorwaaien
- Waar ik woon zijn veel straathonden, zelfs op de campus. Maar iedereen is heel vriendelijk tegen de honden. Soms liggen ze namelijk midden op de stoep of voor de ingang van een winkel en iedereen loopt er gewoon netjes omheen en laat de hond genieten van zijn middagdutje
- Thaise mensen zijn zo aardig. Zij komen helemaal niet in de buurt van boos worden op elkaar of geïrriteerd raken door elkaar. Dat kennen ze hier gewoon niet.
- Je eet 3 warme maaltijden per dag, het is dus: rijst, noodles of soep
- Ow ja, en Thaise mensen hebben een andere perceptie van afstanden. Een wandeling van 5 minuten is voor hun super ver, ze nemen hiervoor de scooter. Eerst vond ik dit belachelijk, maar ik kan het begrijpen met de hitte, want een scooter ritje is lekker koel
- In Thailand rijden ze, net als in Engeland, aan de andere kant
- Ow en het leukste is nog dat mensen hier op hun oude bromfiets met zijspan uitgebouwd tot kraampje langs komen om ijs, fruit, bezems etc te verkopen. Super lief, dan horen wij het belletje van de brommer, rennen naar buiten om te kijken of we een overheerlijk Thais ijsje kunnen krijgen (net zoals 50 jaar geleden in NL). En het thaise ijs is zoooo lekker. Het is cocosnoot ijs en ze drukken er dan een bolletje met plak rijst op…en geloof mij, die combinatie IS ZO LEKKER!
En er zijn zoveel meer dingen die ik nu niet kan bedenken, omdat ik al zo erg gewend ben..ik zie de verschillen niet meer.

Nou, dat was het wel weer zo ongeveer…..verder nog vragen ;) hahahah

In ieder geval, ik denk dat jullie wel weer voldoende leesvoer uit Thailand hebben!!!

Tot 8 januari

Hele warme groetjes!!!

  • 28 Oktober 2009 - 16:37

    Karen:

    Hee Femmel!!! Wat een leuk verhaaltje weer :D Ik kan me wel voorstellen dat de meesten dingen voor jou al normaal zijn...voor mij klinkt het toch érg grappig dat ze in Thailand zelfs op het ijs nog rijst doen! Hihi geloof dat jij echt moet afkicken van rijst als je terug bent..;) 8 januari typ je, definitief dit keer? Ik kijk er iig naar uit :D De wijn staat al koud ;)

    liefsss

  • 28 Oktober 2009 - 17:01

    Maurits:

    Heey Femke!

    Fijn dat je het zo goed hebt aan de andere kant van de wereld! Je schrijft ook erg leuk, ik kan het helemaal voor me zien:D
    Heel veel succes en veel plezier nog daar! Liefs Maurits

  • 28 Oktober 2009 - 19:35

    Antoinette:

    Hallo Femke.
    Leuk weer verhalen van jou belevenissen te lezen.
    Fijn om te weten dat het je goed gaat. We blijven je volgen. Waar gaat eigenlijk je volgende uitstapje naar toe, even naar Australie, toemaar.
    Meid je beleefd zoveel. Geweldig. Geniet. Hartelijke groeten uit Groenlo.

  • 28 Oktober 2009 - 19:39

    Simone:

    IK BEN JALOERS :'(

  • 28 Oktober 2009 - 20:39

    De Beertjes:

    Hoi Femke Wij kijken geregeld op jouw site. Iedere keer geen nieuws. Maar nu weten we waarom je er niet was. Je was te druk met de "studie". De olifanten rit lijkt me erg spannend? Het is weer iets anders dan op een scooter te rijden. Toch fijn dat je even naar Australië ben geweest. En zo te zien heb je ervan genoten. Nog veel plezier en tot het volgend verhaal we blijven je volgen. Groetjes de Beertjes oet Grolle

  • 28 Oktober 2009 - 23:05

    Fleur:

    Schat! :)

    Super om te lezen.. Zo leuk verhaal en tof geschreven, vooral dat laatste rijtje!

    Lieverd, genietse, maar gelukkig doe je dat volop.. Ik kijk er wel echt naar uit om je weer te zien!

    Dikke kusss

  • 29 Oktober 2009 - 07:40

    Gwen:

    love the story, love the pics :) and love you xxx

  • 29 Oktober 2009 - 13:56

    Wilma S.:

    Nou blij te lezen dat het goed met je gaat na je trip down under.
    De foto`s zijn mooi en laten zien dat er meer is dan studeren.
    Fijn dat je verjaardag wel erg bijzonder was dit jaar, maar ja had je iets anders verwacht als je niet at home bent?
    Veel plezier voor de resterende weken en kom gezond naar ons koude grijze land terug.
    Knuffel van ons aan jou, W&T.

  • 02 November 2009 - 17:54

    Olga En Theo:

    HoFemke

    Wat een super reis zeg.We zijn echt jaloers hoor.Helemaal te gek wat je allemaal meemaakt.Doen wij echt niet meer op onze oude dag ha ha.Meid geniet ervan en nog veel avonturen toe gewenst door Theo en Olga.Liefs ons

  • 03 November 2009 - 08:39

    Paschal&Marion:

    Hoi Femke
    Wat een geweldige belevenissen, daar kun je echt van genieten.
    En super super wat jij allemaal mag beleven!
    Femke geniet er van en nog veel succes met je studie(reisjes).
    Je krijgt een dikke kus van Bryan en Pepijn.
    Groetjes


  • 15 November 2009 - 15:22

    Marion Van Hoof:

    Je hebt echt de tijd van je leven, hé!
    Fijn dat het zo leuk is. An experience of a lifetime!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn tweede reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2009

Laos

23 November 2009

Halloween, Chiang Mai en Pai

28 Oktober 2009

Ayutthaya, Karncharnaburi, Australie,mijn omgeving

14 September 2009

Mijn leventje hier

28 Augustus 2009

Thailand here I am!!!
Femke

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 14561

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 29 Juni 2012

Stage Suriname

05 Augustus 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede reis

Landen bezocht: