Mijn leventje hier - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femke Stoverinck - WaarBenJij.nu Mijn leventje hier - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femke Stoverinck - WaarBenJij.nu

Mijn leventje hier

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Femke

14 September 2009 | Thailand, Bangkok

Hey allemaal,

Eindelijk heb ik even tijd om rustig te gaan zitten en een nieuw verhaaltje te typen. Mn leventje hier is echt super snel, iedere dag flitst voorbij. En ik heb net toevallig uitgevonden dat de eigenaar van de restaurant hier (waar we vaak zijn) dat dat Joran van der Sloot is. Ik zat dus ook lekker te genieten van mijn gebakken eitjes toen hij ineens binnen kwam lopen…ik wist niet wat ik zag. Hij woont hier in de buurt en mensen die in een ander appartement wonen zien hem iedere dag.

En daarbij kwam ik net, toen ik samen met Jom terugliep van het zwembad, Jaap van de Gouden Kooi tegen. Hier op de straat voor de campus. En het was een rare ervaring. Hij en Joran zijn hier….en ik werd lichtelijk ‘gewaarschuwd’ en de info die Jom mij heeft gegeven over dit gebied hier, dus ik heb er sterk mijn vraagtekens bij.…maar goed. Zelfs ik blijft mezelf verbazen over mijn leventje hier.

Zoals jullie weten ben 2 weken geleden naar een eiland geweest voor de full moon party. Ik heb een geweldige week gehad met Elke en Ella…het kwam er voornamelijk neer op: zon, zee, strand, buckets (emmertje drank) en katers….en dat een week lang. Maar wat hebben wij het leuk gehad en ontzettend leuke mensen ontmoet! Het was zeker alle hoofdpijn en brakke uurtjes waard ;). En ja idd, we kregen de cocktails in vel gekleurde emmertjes ipv glazen. Dus gezellig met z’n alleen uit 1 bucket drinken terwijl je heerlijk loopt de dansen op goede muziek met je voeten in het zand! Want de full moon party wordt natuurlijk gevierd op het strand. Op de terugreis naar Bangkok hadden we alle 3 een beetje een gemixt gevoel. Aan de ene kant moesten we terug, maar we hadden zo’n geweldige tijd gehad dat we eigenlijk wel wouden blijven.

Daarna kwam ik terug hier op de campus en kon ik EINDELIJK (na 4 weken uit mijn koffer geleefd te hebben) in mijn eigen appartement. Maar na 1 nachtje slapen wilde ik daar echt weg. Er woonden alleen maar Thaise en Chinezen, dus ik kon met niemand praten. Gelukkig kon ik direct verhuizen naar een gloednieuw appartementen complex waar alle Amerikanen wonen. Dus ik heb het nu enorm naar mijn zin. Er heerst hier ook zo’n ‘huiselijk’ sfeertje. Voordat we het huis in gaan moeten we onze schoenen uit doen, dus er ligt hier een enorme berg schoenen bij de voordeur. Super schattig, net een hele grote familie! Maar zo voelt het ook wel, iedereen die ik hier ken…voelt een beetje als familie. We hangen de hele dag samen hier rondom het appartement, gaan samen eten,zwemmen,sporten en feesten. Dus ik kan echt wel stellen dat ik heel erg gelukkig.

Vorige week had ik mijn eerste ‘schoolweek’ en wederom veel leuke mensen ontmoet..ook veel thaise studenten. Er is hier een thaise tweeling en een Duitse jongen die al 15 jaar in thailand woon. Deze 3 kan ik echt als mijn broertjes beschouwen. En het gekke is dat ik hun nu precies 7 dagen ken…en we zijn nu al super goede maatjes van elkaar.
Ow ja en voor mijn lessen hier in Thailand ‘moet’ ik een uniform dragen. Het is niet perse verplicht voor buitenlandse studenten, maar het wordt wel erg op prijs gesteld. Dus dragen wij allemaal braaf ons uniform. En ik moet je zeggen dat dat absoluut niet vervelend is. Het is net een pakje, dus prima om te dragen.
Verder is het hier echt LOEIHEET! Na 1 minuut buiten lopen overdag lekken de zweet druppels al over je hele lichaam. Maar gelukkig hebben de Thaise mensen het zelf ook. Maar inmiddels is iedereen er al aan gewend en het is dus ook totaal niet ongemakkelijk als je met zweetvlekken rondloopt.

Het gekke is dat ik zoooooo veel meer te vertellen heb, maar ik weet nu even niet meer wat ik moet typen. Ow ja, afgelopen zaterdag hadden ons eerste studenten-uitje georganiseerd door de Universiteit. We hadden een Bangkok tour. We gingen naar een Koninklijke mansion en een tempel. Super mooi om dat allemaal te zien. Maar ook erg leuk om samen met de internationale studenten wat leuks te doen.

Nou ik ik ga maar even afsluiten met nogmaals te benadrukken hoe ontzettend gelukkig ik hier ben, ik heb het enorm naar mijn zin. Het huis waarin in ik woon, mijn nieuwe vrienden/vriendinnen, de universiteit, het weer en het eten…alles is super hier!!

Op onderstaande link kunnen jullie de foto’s zien. Ik heb onder iedere foto een korte beschrijving/uitleg gezet, zodat jullie weten waar je naar kijkt! En door de beschrijvingen kan ik mijn verhaal aanvullen met verhalen waar ik nu even niet op kan komen ;)
http://picasaweb.google.nl/femke.stoverinck/Picasaweb?authkey=Gv1sRgCPu97raVyrbchAE#

Ow ja en nog even snel over het eten! Het is hier allemaal zo lekker! Overal op de ‘stoep’ zijn kraampjes en eten. En alles wordt vers voor je gemaakt. En soms eet ik dingen wat ik nog nooit heb gezien of nog nooit van heb gehoord. Nathan (een Amerikaan die hier woont) dacht zelfs dat een bepaald vleesgerecht een ketting was en ik kan hem hier geen ongelijk in geven;). Ik kook hier dus ook nooit! Maar dat doen Thaise mensen ook niet, ennuh ik moet me aanpassen toch..hahah





  • 14 September 2009 - 14:18

    Wilma S:

    ja hoor jij zit daar goed hoor!
    zou je nog terug willen dan is dit toch wel een machtige manier van andere culturen leren kennen.
    wij zijn blij voor je dat je je draai daar hebt gevonden.
    inderdaad pas op voor die Joran en Jaap al weet je dat zelf ook wel.
    knuffel van ons aan jou.

  • 14 September 2009 - 14:42

    Karen:

    haha je past gewoon 5x in Jaap!

  • 15 September 2009 - 10:11

    Mayke:

    HAHAHAHAHAH schatje,
    ik lach me dood.
    Die foto met Jaap, dat je uitgerekend die dikke papzak dáár tegenkomt midden op straat, wat bizar of niet dan :O

    Zo te horen gaat het allemaal helemaal goed met je, ben echt blij om dat te horen. Als je je vriendinnetjes hier maar niet gaat vergeten met al je nieuwe vrienden ;)
    Want dan hak ik je in mootjes, dat je het vast even weet! Rhahhhhhhh! :@

    Even en update van deze kant: ik zit hier vandaag op een teambuilding-dag. Erg leuke mensen, HELE mooie locatie en ik heb de lunchbar net gezien: daar zeg je U tegen.. Met een hoofdletter U! Jammie jammie jammie jammie jammieeeeee!!!!!
    Straks als je terug bent mag je ook voor mij gaan koken :d Ik eet sinds kort ook meer vis en ik ben erg benieuwd, want op de foto's ziet het er heerlijk uit.

    Nou, ik moet weer aan de slag, ik wens je nog heeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier en ik stuur je binnenkort ff een lange mail als ik tijd heb!
    (L)(L)(L) Dikke kus en knuffeltje vanuit herfstig Nederland

  • 15 September 2009 - 15:10

    Antoinette:

    Hallo Femke.

    Geweldig weer wat je daar weer meemaakt. Meid
    dit vergeet nooit meer.
    Groeten van ons allemaal.

  • 15 September 2009 - 15:29

    De Beertjes:

    Hoi Femke

    He He eindelijk weer een leuk vakantie verhaal en foto's. Wel lang op moeten wachten. Maar wij vinden het erg fijn dat je daar erg veeeeeel plezier hebt. En dat je met je vrienden(innen)veel kan delen daar in het verre oosten. En jouw schoolkostuum staat je erg leuk. Wat een mooi cultuur alles is zo mooi.Nu heb je daar erg warm weer hier gaat de herfst zijn intrede doen.
    Het heeft ook wel wat de bladeren beginnen al wat te verkleuren en de paddestoelen staan weer in volle kleur. Wij gaan weer aan ons werk.
    De groeten oet Grolle De Beertjes

  • 15 September 2009 - 16:17

    Pap Mam Bart Kim:

    hallo femke ik had al een reatie geplaatst maar op een of andere manier zal deze wel niet zijn over gekomen.Die joran daar zou ik inderdaad maar mee uit kijken en ik ben wel benieuwd wat de info van jom was voor dat je het weet zie je peter r de vries ook nog. en die Jaap volgens mij is die nog meer gegroeid,weet je ook waarom hij daar eigelijk was?Hoe ziet jouw studie eruit? en ben je al de thaise taal aan het oefenen?en de thaise kookkunst lukt dat ook en het kickboksen heb je al blauwe plekken .Het uniform staat je goed.Hoe gaat het daar met de professoren geven die op de zelfde manier les als in z korea.Linda heeft haar diploma ook behaalt,zondag gaan pap en ik naar haar toe voor de diplomering en haar verjaardag.Zoals ik lees dan heeft bart er een paar broers bij vindt hij denk ik wel gezellig. De fotos zijn ontzetend mooi je zou er zo naar toe gaan.Met kim en bart gaat het goed ze zijn druk aan het leren of werken.
    afgelopen zondag hadden wij de verjaardag van tonnie het was weer een gezellige boel,ik ga zodadelijk naar mijn werk maar wij beppen nog wel via de sckype of mail.Een dikke kus en knuffel van ons allemaal pap mam bart kim toedeloe

  • 15 September 2009 - 16:52

    Pap Mam Bart Kim:

    Ik was nog wat vergeten,vandaag is het hier prinsjes dag. De koningin leest dan de troonrede voor maar er was niet veek bijzonders te melden wat wij al niet wisten en de bezuiniging gaat voorlopig wel door, er waren wel weer vele hoeden ik weet niet of jij dat ook op de t.v kunt zien.Femke jouw huur is ook weer met 8 euro gestegen ik weet niet of hunny dit moet weten anders moet je haar maar een mail sturen. Vandaag zijn tonnie en renske jarig nou ik ga maar weer snel naar mijn werk toedeloe pap mam bart kim.

  • 16 September 2009 - 19:02

    Gwen:

    schatje
    ben zo blij voor je dat je t naar je zin hebt!
    en wast die rare gozers betreft
    met een boog omheen lopen
    en dan komt dat wel goed ;)
    zo te horen ben je in goede handen!
    ik hou van je xxxx

  • 20 September 2009 - 13:53

    Paschal Marion:

    Hoi Femke,
    Wat leuk weer om wat van jou te horen met al je belevenissen. De foto's zeggen genoeg hoe mooi het daar is.Ik hoop dat de kooklessen je goed afgaan, want het is natuurlijk altijd handig als jij z'n lekker maaltijd voor ons kan koken. Je krijg de groetjes van de jongens en ze wensen jou nog heel veel plezier en van ons natuurlijk ook
    Paschal en Marion

  • 20 September 2009 - 13:54

    Paschal Marion:

    Hoi Femke,
    Wat leuk weer om wat van jou te horen met al je belevenissen. De foto's zeggen genoeg hoe mooi het daar is.Ik hoop dat de kooklessen je goed afgaan, want het is natuurlijk altijd handig als jij z'n lekker maaltijd voor ons kan koken. Je krijg de groetjes van de jongens en ze wensen jou nog heel veel plezier en van ons natuurlijk ook
    Paschal en Marion

  • 21 September 2009 - 10:07

    Rianne:

    hallo femke wat maak jij toch leuke dingen mee.geweldig dat kan je nooit meer iemand afnemen ,zo iets gegeet je nooit meer.En beteft dat koken nou wij willen wel je proef personen zijn hoor.Die foto met die gtote garnalen dat lijkt me heerlijk.nog veel plezier gr rianne remko ,celest en esmee

  • 14 Oktober 2009 - 11:30

    Mia:

    Ik heb alle foto's en verhalen gelezen van je en ik ben blij te horen dat alles goed met je gaat. Je hebt het zo te zien geweldig naar je zin, prima! Als je terugkomt hoop ik je snel weer te zien!

    Hele lieve groetjes en een dikke pakkerd van Mia en Heinz

  • 26 Oktober 2009 - 11:29

    Antoinette:

    Hallo Femke. Wij wensen je een extra leuke dag. Speciaal vandaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn tweede reis

Recente Reisverslagen:

16 December 2009

Laos

23 November 2009

Halloween, Chiang Mai en Pai

28 Oktober 2009

Ayutthaya, Karncharnaburi, Australie,mijn omgeving

14 September 2009

Mijn leventje hier

28 Augustus 2009

Thailand here I am!!!
Femke

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 754
Totaal aantal bezoekers 14539

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 29 Juni 2012

Stage Suriname

05 Augustus 2009 - 08 Januari 2010

Mijn tweede reis

Landen bezocht: